torsdag, april 03, 2008

Bullbak




Får jag fresta med några bullar som
jag har bakat idag,har hällt mjölk i min
fina kopp,har tre till med olika uttryck på.
Fick sådan lust att baka idag,sedan jag kikade
in hos min bloggvän Moonlover´s igår..hon hade
bakat bullar med farinsocker och vaniljsocker och
strött kocosflingor på.Så jag gjorde halva degen med
vaniljsocker och halva med kanel,på vaniljbullarna så
strödde jag kocos och kanelbullarna hade jag
pärlsocker på,kan intyga att dom blev goda,
så nu doftar det så gott av nybakade bullar!
Köpte stora bullformar som det rymdes
stora bullar i,när dom hade gräddats
så blev det jättebullar istället,hihi



23 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

MMMMM såg smaskigt ut med nybakade bullar o mjölk.
Farinsocker o vaniljsocker låter spännande, måste prova.
Tack så mycket.
Kram Ulla-Bella

Christina sa...

Men Maria, vad du kan fresta!!!
Ser jättesmaskiga ut, synd att det är så långt hem till dig annars hade jag gärna kommit på besök:)
Ha det gott vännen
Kram

MOONLOVER´S sa...

Ummmsi=)Jag brukar oxå göra så stora bullar ibland eller rätt ofta,för det är så roligt när folk kommer och hälsa på och äter och säger,MEN GUD SÅ STORA BULLAR=) de njuter man av;)hihi. Ja ni verkar ju ha en del snö oxå;) ska vi tro midsommar=)haha. asså våran snöröjare ha gjort gigantiska snöhögar på gårdet så jag tror aldrig dom kommer försvinna=( Ha en fin kväll. kram på dig vännen

~ Elin Augustas ~ sa...

Å, fresterska där!!!
Jag mumsar i mig tre på raken, och klunkar mjölk så det står härliga till!

Tack gulliga du för att du bjuder så gott :-)

Jodå Maria, törs jag säga att jag mår lite bättre *pepparpeppar*...det riste till läskigt i huvvet idag när jag hade varit ute och gott...men sedan försvann det...

Vi kanske kan telefonlura senare ikväll, eller imorgon? :-)

KRAMEN från Eva

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Bullar är enda kaffebröt ja käkar,de ä så jävla gott.Varma.
Peter.

Elisabet sa...

Jag kommer gärna , men det ÄR långt till Malmberget...



kram Tilde

Synnøve. sa...

Sätter du på kaffet så kommer jag.....
Lånar helikoptern som flög över gården för nån timme sen.....
Gissa jag blev bullsugen nu alltså.....
Kram vännen.
Synne :D

Mamma C sa...

Åhhh, vad jag blev sugen på ett glas mjölk och några bullar nu.
Kram mamma c

Jenny Oak Fae sa...

Jag gör collagen på polyvore.com det är både enkelt & gratis...PROVA :)

Jag tar en bulle...tack ;)

Kram, Jenny

<3

Bilder från min kamera sa...

Dom bullarna ser verkligen goda ut. Jag nyper en innan jag går hem till mig igen. Nu är snart denna dagen över som alla andra som går åt samma håll.

Önskar Dig en God natt och en lika God morgondag!


Vinka natti natti sov så gott!

japp sa...

Gokväll Maria.. men guu, jag kommer OMGÅENDE!!! NUU, jag e sugen på bullar å kall mjölk.. wow.. guu, så gott. Lät smarrigt me den blandningen, tyvärr får jag peta bort kokosflingorna, allergi vettu, annars käkar jag alla me fröjd.
De tar ju bara sådär 4 tim å köra till dej..så jag kommer snabbt.. hihihihi..Hoppas du haft en fin dag.kram på dej å gonatt..Helén.

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Såååå gott, tar gärna en bulle.
Vad fina de blev :)
Må så gott!
Helene

Piffa och Puffa sa...

Så goda bullarna ser ut. Själv äter jag GI så jag får vänta med godsaker.

Pixi sa...

MM..ser verkligen gott ut,duttiga du!

Helena sa...

Vad fint du har gjort här inne vännen och jag skulle inte tacka nej till en av dina härliga bullar.=)
Ha en skön dag!
Kram

Birgitta sa...

Det är klart att jag kommer in och tar några av dina mumsiga bullar, jag älskar bullar, det är nog mitt favoritfikabröd. Sa jag att jag tog tre stycken, så goda dom var. Kram Birgitta

Anonym sa...

Ser väldans gott ut det där...jag borde vara raskare med att baka någon gång för vad går upp mot nybakade bullar...
Vilken suveränt fin bakgrund du lagt till på din sida...Har du fixat den själv eller "hittat" den på nätet...imponerad hur som haver...

Kramen från Malin

MOONLOVER´S sa...

Trevlig helg på dig!! Kram från mig

Anonym sa...

Härligt med bullbak! Nu blev jag sugen på att bakan. Men det får bli en annan dag! Till veckan kanske.
Må gott kära du!
Vilken fin bakgrund du har med den vackra fjärilen och blomman!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Va,gamla bullar.Ja vill ha färska,sätt en deg o meddela mej när den är klar.Kram Peter.

Anonym sa...

MUMS!!!Vilka Fina Bullar :)
Ja' vill Ha Varm Bulle & ett stort glas Mjölk...*Hihihi*..NU!!!

Pixi sa...

Idag e det jag som har bullbak!hihi..må gott !

Bilder från min kamera sa...

Nybakade bullar och doften som sprider sig i köket är en fröjd för munnen och smak sinnet. Visst är hembakat allra bäst. Man vet vad som finns i bullarna, det vet man inte av det köpta, oavsett vad det är man inhandlar för något.