torsdag, mars 12, 2009

Bilder på Oscar och Maja när dom var kattungar.

Här är Oscar och Maja bara 1 vecka gamla,
dom föddes den 13 Nov år 2006.
Här vet jag inte riktigt hur gamla dom
är men någon vecka äldre iallafall.

Denna bild är tagen den 15 Dec -06,
här intas den första fasta födan efter
diperioden,mamma Lurva ser till sina små.


Bilden är tagen tror jag ungefär samtidigt
som den övre..här har katterna ännu

blå ögon sedan ändras färgen när dom
blir äldre.Visst är dom söta där dom
leker på mattan..riktiga små ullbollar.


Här diar mamma Lurva dom små.=)

Ännu en bild där Lurva diar sina små
bilden är från Dec 2006.Visst är dom fina!
~~~``*´´~~~
Har blivit förkyld..så man har ont
i halsen och hostar.Igår kväll hade
jag feber så jag frös så hemskt.Under
natten började jag svettas istället..får
hoppas att man inte får halsfluss
för det är alls inget roligt att ha,har haft
det förr och då var jag tvungen att äta
penicillin för att bli frisk.Känner mig ganska
matt så man får vila och dricka varmt.








17 kommentarer:

Roses & Angels sa...

HEJ! ÅHHH kattungar!!! Det är så söta. Älskar katter!! Hoppas du har en bra dag! Kram Christa

Roses & Angels sa...

Hej! Ja visst är dom fina. Synd att du är förkyld hoppas att du blir bra snart. Kram Christa

Roses & Angels sa...

hihihi ser att du lagt in min logga/signatur hihi. Jahaa du har köpt påslakan setet? Men det visade du ju om jag inte minns fel?? Åh mitt minne vart har den tagit vägen. Ha en bra dag kram Christa

Agnes Maria sa...

Hej !!

Men så söta, fina, gulliga, gosiga ja, man kan skriva hur mycket fint som helst om dessa underbara ulltussar !!

Massor av krya på dig kramar !
Åsa

paula sa...

stackars dig , här runt om kring går det magsjuka, hu
sså söta katter önskar jag kunde ha katter men har två i familjen så inte tål dem
krya på dig
kramiz

Micke sa...

Så söta! :)

Mamma C sa...

Åhh,vilka söta bilder på katterna när dom var små. Krya på dig och bli frisk snart.
Kram mamma C

Unknown sa...

DOM bilderna kommer jag ihåg Maria!!! Vad åren går...! Sötaste söta är dom, pälsklingarna dina.

Usch då, är du krasslig i halsen...månntro om det är samma farsotsvirus som vi har här...envist som bara den är vad det är :-(

Skickar Dej en kryapådejkraaam...

Eva

StinasLoppis m.m sa...

Underbara katter , jag har 2 st kissekatter fast dom käkar inte blommor hihi,puttar ner dom ibland för att dom ska ligga i fönstret . Krya på dej o hoppas du får en härlig helg Kram /Stina

Christina sa...

Villka små godingar alltså!!
Du får krya på dig min vän
Kram

Anonym sa...

Hej
Tack för titten och inlägget titta gärna tillbaks alltid kul mycket fint att titta på hos dig.

Penseldraget sa...

hej maria
tack söta goa du =) du skulle va så välkommen till mitt fikabord, vi skulle säkert ha mycke att prata om =) vem vet du kanske får vägarna förbi nån gång =) men hur gullig får man va!!!!!kattungar bedårande bara.
önskar dig en skön helg
kramar pia

NoOne sa...

Mjauuuuu såå sött ♥.....
Jam & Kram!!!

japp sa...

Heeij.. usch, hoppas du får krya på dej snart.. inte kul me förkylning å feber.

GUu,s å söta å gooa de är.. dina goa lurvbollar.. man vill ju bara goosa me dom.
Har haft kattungar själv förut, men de var längesen.. de var en himla rolig upplevelse.. vår Cilla som mamman hette, var en himla fin mamma, men första kullen 2st, dom klarade sig inte, den andra kullen 3st sålde vi.. suuuperfina kissar.

Jodå, nog ska de bli bra me den nya chefen, tror de blir kanon.. hon är så gullig å snäll..känner ju henne sen förut, hon har ju jobbat här på golvet.

Skönt att skåpen är gjorda iaf, blir väl å fortsätta rensning till veckan, då är jag långledig.. måndag-måndag.. 1v.. skönt.

Nu ska jag jobba på , helgen är lång.. men de ska nog gå bra..kram på dej vännen.. ha en fin helg. Helén.

lovefriidrott sa...

Men jösses så söta kattungar:)
Krya på dig vännen.
Och försök att njuta av helgen
Många kramar sari

Bibban sa...

Hej vad kul att du tittade in i min blog, kom gärna tillbaka. Vilka söta katter man blir alldeles varm när man ser dom.
Kram önskar dig en skön fredagskväll

paula sa...

ja gillar katter de är så fina hade jag kunnat hade jag nog haft några busfrön här.

ja ikväll blir det melodifestivalen :)
ha en trevlig helg
kramiz