tisdag, september 30, 2008

Ungdomsdrömmen som blev sann.

Fick så fina och uppmuntrande ord av
en tjej som tycker om min poesi.Hon har
en blogg som heter Richies Inspirational Designs
kika gärna in hos henne.Hon tyckte att jag skulle
prova att hitta ett förlag som vill ge ut mina dikter.
Vill gärna visa dig Richie att genom min pappas
hjälp så uppfylldes min ungdomsdröm.På
bilden så ser du diktböckerna som jag skrivit.
Du ville ju gärna köpa en bok,så jag har en
del diktböcker kvar att sälja ifall du vill ha en.
Och om någon annan också är intresserad
så är det bara att höra av sig för
jag har en del exemplar kvar.

Dikt ur boken som heter;
Till alla ensamma
*****************
Sänder en tanke till alla ensamma
skulle vilja hålla deras hand
Alla människor har samma
Behov av en tröstande hand ibland
Någon att tala med och som bryr sig om
Någon som lyssnar och förstår
~~``*´´~~
En tanke till alla dom som behöver närhet
som ej har någon att hålla i hand
Vi kan visa lite medmänsklighet
Genom att bry oss om varann
Behövs inte mycket för att glädja någon
Ett leénde kostar ingenting
~~``*´´~~
Vill ge alla ensamma varma kramar
så att dom vet att någon bryr sig om
Vill ge kärlek som omfamnar-
gamla,hemlösa alla ensamma som
saknar mänsklig värme och närhet
Sänder en värmande tanke till alla dom
~~``*´´~~
Maria:©




10 kommentarer:

Chubby Chieque sa...

GÄRNAAA... en ex till mig!

Nu har jag skickat min hemad och hoppas jag får den, SNAAAARRRTTT...
§:-)

Hälsa pappa att han är den goaste!

kram,
//chie

annette sa...

Så fint att Du haft möjlighet att få Dina fina dikter utgivna, och tack för den väldigt fina dikten Du bjöd oss på idag!

Stor Kram //annette

Mamma C sa...

Vacker dikt du skrivit och så roligt att du fått dom utgivna i bok oxå.
Kram Mamma C

Christina sa...

Jättetrevligt och vacker dikt du skrivit.

Kramkram

MOONLOVER´S sa...

Men så fränt=) Vad roligt att ha en egen bok. Ja roligt hade jag i vilhelmina,god mat och roligt att träffa gamla vänner. kram

Synnøve. sa...

Hej govännen.
Så härligt att få sin egen bok. Det har du verkligen förtjänat.
Ibland är det gott att ha någon som kan hjälpa till så det sker.
Du skriver så fina dikter så jag förstår att många, däribland jag gillar dom.
Njut av dagen nu vännen.
Kram Synne.

Viola sa...

HEJSAN, HITTADE DIG PÅ MIN STATISTIKSIDA FÖR BUTIKEN OCH BLEV NYFIKEN FÖRSTÅS, FIN BLOGG DU HAR, LJUVLIGT VACKRA DIKTER SOM TÅL ATT LÄSAS OM OCH OM IGEN, SER ATT DU UPPTÄCKT MIN BUTIK, VAD GLAD JAG BLIR, HAR OXÅ EN BLOGG DÄR JAG SKRIVER OM INREDNING, HÄLSAR SÅ GÄRNA PÅ IGEN, HA EN BRA ONSDAG, KRAM VIOLA

Chubby Chieque sa...

Hej Mia,

Tack att jag fick plats i din blogg igår och det var verkligen snällt av dig.

Jag väntar på spänning!

Jo, för att du är så gullig med dina dikter och dessa ord, vill jag belöna dig en award som du kan hämta i min blogg. På vänstra sida där alla min awards ligger. Den står "ONE SWEET BLOGG AWARD". Du är verkligen värd den.

Ha en kul dag.
//chie

japp sa...

Heeij Mia..

Såå roligt att du fått ut dina fina dikter i en samling.
Roligt att ha kvar dom på det viset.
Du skriver ju så himla fint.

Hoppas allt är bra för dej idag?
Här e de bara bra, försöker ta de lugnt nu då Lily sover under min stol, snart är de väl full race.. ;-)

Ha de jättebra tjejen..kram på dej. Helén.

Anonym sa...

Åhh, vad roligt att du har fått ge ut denna fina samling. Du är verkligen en pärla på att skriva fint.
Jag gläds verkligen med dig.
Kram