söndag, mars 28, 2010

Jag som tonåring och liten flicka.

På den här bilden var jag bara 15 år...
inte visste man mycket om livet och vad
som väntade en som vuxen...alla sorger och
sjukdomar och besvikelser...men tur är väl
det.När man är ung så leker livet och man
tänker inte så långt alla gånger utan lever
för stunden och framtiden känns så långt
borta..ja man var så ung,sårbar och hoppet
fanns nog om en ljus och lycklig framtid...
Jag som glad liten åttaåring.=)

Dom här bilderna på när jag var barn fick
jag skickade till mig av min tremänning...
dom har funnits i hennes ägo i alla dessa år
och äntligen så har dom hittat hem..har aldrig
sett dom tidigare så det var extra roligt att få
dom i min brevlåda och få se dom!!!När jag
fick dessa i min brevlåda så möttes jag av
denna lilla blonda glada tjej!Kändes kul
och lite märkligt att se foton på sig själv..
foton som man aldrig sett förrut...blev
så glad och varm i hjärtat när jag såg dom!

16 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Hej Vännen!

Så roligt för dig att få dessa bilder, så glad och söt liten flicka.
Jag blir alltid så nostalgisk när jag tittar på bilder från förr.
Ha en alldeles underbar dag.
Kram Åsa

Pixi sa...

Fina bilder,både roligt o ibland kan det vara jobbigt att titta tillbaks men alltid kul med foto ,annars hade man glömt mycket om inte det hade funnits,önskar dej en skön söndag!kram=)

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan Maria!!!Vad skoj att få se dina bilder sedan du var liten flicka.Tycker det är skoja att titta på gamla kort.Ha en underbar söndag vännen Vårkram Rita ♥

Mamma C sa...

Tycker det är jättskoj att sitta och titta i gamla fotoalbum. Kul med kort som du aldrig har sätt förut oxå. Ha en fin söndag.
Kram mamma C

UllaJohanna sa...

Roligt med bilder man inte sett förut (ibland i alla fall, ha, ha).
Blev lite nostalgisk när jag såg tälten :-)! Precis ett sånt hade vi när vi tältade på Öland nån gång på forntiden...

Ha en fin söndag!
Kramen!!!

Tina sa...

Hej fina Maria!!
Gud va söt!! Ja, du har rätt.. när man är ung ska livet leka... tur vi inte visste allt som väntade oss då =)
Va fint du har på din blogg!!!
Hoppas du mår bra & att du haft en fin helg.
Önskar dig en fin vecka & en stor varm kram
Tina

Roses & Angels sa...

Kul att få se bilder på dig som ung. Du är dig lik. ja du tur att man inte vet allt i förväg för då skull det inte vara kul! ha det bra kram

KattQarina; sa...

"Framtiden är dold av barmhärtighetens slöja" finns det ett ordspråk som säger.
Så roligt att få se gamla foton på sig själv, speciellt om man aldrig förrut sett dem:-)
Hoppas att allt är väl med dig.

Unknown sa...

Hej Mariavännen min ♥

Du är då lika söt, nu som då, ser jag.
Vad roligt att du fick bilderna, speciellt som du inte har sett dem förut!
Tala om överraskning :-)

KRAM från Eva

Synnøve. sa...

Det var skoj att se dessa bilder måste jag säga.
Har en hel kartong med bilder som ligger här någonstans. Ska se om jag finner dom. Kul att se på.

Hoppas det är bra med dig. Här går det som vanligt. Precis lagom bra.
Kramen Synnöve.

Myricas Farmor sa...

Det var väl jätte kul att få kort på dig som liten och tonåring.
Jag håller fullständigt med dig,, att det är tur man inte vet vad livet har i sitt bagage till en.
Då hade det nog varit för tungt att bära.
Ha en bra dag
kram

StinasLoppis m.m sa...

Hej Maria vännen , så kul att du fick dessa kort , ja du tur man inte vet vad som händer med en då vette tusan om man hade orkat me det , vill önska dej en fin påsk kramen //STINA

Fågel Blå sa...

Hej Och tack för alla underbara kommentarer du lämnat på min blogg!
Vad söt du är på korten, roligt att se!
jag önskar dej En Glad Påsk!
Kram Kathrine

lovefriidrott sa...

Hej Gumman
men hur SÖT är du inte???
Kortet på dig som en 15 åring, vacker som en dag, du påminner om nån skådis men kan inte komma på vem:)

Hoppas du får en fin påsk vännen

http://www.lillaprovence.se

Anonym sa...

Så söt du är på bilden som 15-åring! Jag förstår vad du menar med att man inte vet vad som väntar en som vuxen, men jag hoppas att du fått en stor del av lyckan också. Är det inte så är det ju aldrig försent - kom ihåg det! Stor kram!

Hemmet Är Min Borg sa...

vad roligt med gamla foton, man minns det som igår
må så gott
kram