torsdag, maj 13, 2010

En svår tid...

Längesedan nu som jag orkade blogga....
ni som känner mig genom bloggen och som
jag berättat om i tidigare inlägg om min ögonskada
som jag fick genom en misshandel vet hur jobbigt
jag haft det.Har varit nu åtta månader av anpassning
till ett liv som synskadad.Månader av sorg och hopp
om att återfå så mycket som möjligt av min syn
tillbaka.

I Tisdag så var rättegången mot mannen som
gjorde detta hemska mot mig..en jobbig rättegång
som varade i nästan sex timmar och var mycket
psykiskt påfrestande..när jag kom hem var jag så
slut och trött så jag bara ville sova och glömma
och samtidigt lättad att rättegången äntligen
var över för mig..men den fortsätter imorgon
då rättsläkaren från Gällivare sjukhus ska vittna
men jag slipper vara med bara gärningsmannen
måste infinna sig.

Nu förstår ni nog varför jag har varit osynlig
på min blogg och inte orkat besöka er fast jag vill...
ni kan läsa på länken nedanför
i en artikel från NSD vad som hände mig...
ett knytnävsslag som förändrade hela mitt liv
på en sekund.=(

Kommer att vara frånvarande men besöker
er när jag får orken och lusten tillbaka.

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=5362372

Nu försöker jag kämpa mig igenom detta trauma
ta ett steg i taget och försöka vara stark
och inte ge upp,kram från Maria.

25 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Tänker på dig!!!
Kramar i massor!!!

Synnøve. sa...

Det blir en tuff tid framöver tror jag.
Men jag tänker på dig och sänder dig mina varma tankar.
Hörs på facebook kanske.
Kramen vännen.

Tina sa...

♥♥Hej vännen!!♥♥
Men fy så otäckt!! Läste länken!! Vad ska jag säga!?! det är ju fruktansvärt!! Hoppas han får ett lämpligt straff & att du snart återhämtar dig vännen. Måste varit en fruktansvärd mardröm!!! Du har haft det nog så tufft, tänker på din förlust av din son, du behöver inte detta oxå!!
Fina vän!!! Jag finns med dig..i tanke & hjärta!!!!
Varm kram till dig fylld av läkning, glädje, förlåtelse & kärlek!!
Tina
Ps. Tack för att du delar med dig av detta svåra!! det är starkt gjort!!

japp sa...

Usch Mia.. så hemskt. Jag vet ju på ett ungefär vad som hänt dej sen innan.. å jag hoppas innerligt att denna mannen får sitt förtjänta straff för de han skadat dej psykiskt och fysiskt.. tänker på dej massor å hoppas du ska bli såå bra i ditt onda öga och i din själ som du nånsin kan bli. Massor me kramar till dej vännen.. Helén.

~ Hennes Rum ~ sa...

Hej Maria ♥

Så roligt att se dig här igen.
Förstår att det är en jobbig tid i ditt liv...
Mycket sorgligt med det som hänt.

Varmaste Kramen
från Eva

Babsan sa...

Första gången jag fick vägen förbi din blogg. Läser och ryser.

Har inga ord.

Skickar en stor stor kram!

Fågel Blå sa...

Hej Maria!
Tänker på dej och har full förståelse för att du inte har haft tid med bloggandet!
hoppas allt reder sej till slut!
Ha en fin Helg!
Kram Kathrine

ÄNGLASTINA sa...

Hoppas han får ett rejält straff för det lidande han gett dej.Skönt att den biten snart är över, det är ju så jobbigt med den där väntan.Tänker på dej och hoppas att våren kan ge dej lite tröst i allt elände.
Kram från Stina

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Ja men de sa du något om förut, så himla hemskt =( Å ögat av alla ställen =(
Hoppas det går bra trots allt.
Jasså finns du på fb oxå =) Du kan ju lägga till mig om du vill =) cia sundkvist strömsund =) då ska du nog hitta mig.
Kram

Anonym sa...

Åhh, en så svår tid för dig detta Maria. Är med dig i mina tankat vet du..
Vi hörs på FB.
Kram

StinasLoppis m.m sa...

Älskade vän , jag hoppas verkligen han får sitt straff för allt ont han orsakat dej , förstår att du har det jobbigt men du ska veta att jag finns om du vill prata via mail , msn elle vad som -det är viktigt att att man får prata om det , hoppas du har någon som lyssnar o stöttar dej .Men du ska veta att jag finns för dej , har jobbat med sånt här tidigare då jag vart kriminalvärdare i många år och även jobbat på kvinnojouren . Om du vill ringa mej så får du mitt tele på mailen om du vill . Många läkande Kramar till dej //STINA

Mamma C sa...

Ett rejält straff ska denna människa ha. Så dant som du har fått lidit och utstått. Många kramar till dig.
Kram mamma C

Myricas Farmor sa...

Fy F för att det ska hända, jag tycker att du är stark och kan skriva om det på bloggen, mycket starkt gjort.
Jag hoppas att det inte blir för jobbigt för dig.
Ha det nu så gott, så hörs vi igen.
många kramar

Anonym sa...

Tänker på dej i massor och sänder dej styrkekramar. Jag hoppas att du har stöd runt omkring dej i allt det här jobbiga.
Jag läste artikeln och jag finner inga ord, jag hoppas verkligen att han får ett rejält straff för detta!

Kram till dej vännen, jag finns alltid på min blogg närhelst du vill...

kram kram

Tina sa...

♥♥ Ville bara titta in & ge dig en varm kram ♥♥
Tänker så mycket på dig & på det otäcka du varit med om!! Kan jag göra något för dig????
Varm kram din vän Tina♥♥

Anonym sa...

Å fina Maria, så ledsen jag blir när jag läser. Jag hoppas att du ska bli återställd och att du aldrig umgås med sådana människor igen. För du är värd fina vänner som bryr sig om dig. Stor kram från mig och en blöt puss från Skruttan!

~ Hennes Rum ~ sa...

Hej Maria ♥

Tror att jag förstår mycket av hur du känner nu...denna sorgeprocess...och jag vet ju också, att du trots svårigheter, alltid har en förmåga att vända ont, mot gott...och jag hoppas innerligt att det blir så den här gången också...

Livet är sånt, att man tappar kontakten periodvis...jag har ju mitt jobbiga mående också som gör att jag inte orkar allt det jag skulle vilja...men jag tror inte att någonting egentligen kan hindra dig och mig från att talas vid i telefonen igen :-)


VARM KRAM från Eva

Pixi sa...

Saknar dej,hoppas du kommer tillbaks snart!kram kram =)

Roses & Angels sa...

Hej söta du! Å jag blir så arg när jag läser ditt inlägg. ATT folk kan var så elaka och göra nåt sånt här. Tänker på dig i massor vännen! Saknar dig också men förstår att du inte orkar blogga nu. Ska in och läsa i NSD nu Kram

Tina sa...

♥Maria♥Jag bara kände så starkt att jag skulle gå in här & ge dig en kram♥En kram fylld av glädje, ljus, energi, värme & lycka <3<3<3
Saknar dig & tänker så mycket på dig..om hur du mår, vad du hittar på..har du funnit jobb? är du kvar hos din pappa?
Oavsett så ska dvu veta att jag finns med dig i varje tanke & steg<3<3<3
Saknar dig♥
All kärlek till dig från din vän Tina

Erika sa...

Undra så hur du har det. Länge sedan du var på din blogg. Hoppas innerligt att allt du varit med om sakta bleknar, och att du kan känna att livet har mer att ger än bara elände.

Kram kära Maria och har det allra bäst.

MOONLOVER´S sa...

Hejhej
Hoppas det är fint med dig?
kram

Anonym sa...

Hej Maria!
Hoppas att allt är bra med dej och att du återhämtar dej.

Tänker på dej...
Kram

Annelie sa...

men snälla du,,, vilka tragedier du har fått genomgå i ditt liv.. känner dig inte personligen. Men jag är en kvinna med hjärtat på rätt plats så du ska veta att jag lider enormt mycket med dig.

Dels detta med mannen som har misshandlat dig i flera år och gjort dig blind plus att du har förlorat en son.
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Jag hittade din blogg genom när jag googlade på nackkrage.

Försök att ha det såå bra som du kan ha det,, kramen den okända Annelie i söder.

Ekblaad.blogg.se sa...

Hej såg dig på sockerdricka och vill bara säga att du är stark!! Kolla gärna in min borderline blogg.. Kram