tisdag, februari 09, 2010

Fläskpannkaka med bacon och fler amaryllisbilder.

Solen skiner så fint på amaryllisen!
Så fint skuggspel när solen lyser på blomman.


Blomklockorna är så vackra i vitt och rosa!


Här sitter Gusten på en av sina favoritplatser
och tittar ut genom fönstret han är så fin och go!
Hej på er!Idag har jag lagat fläskpannkaka
fast jag provade att ha i tärnade baconbitar istället
och det gick precis lika bra smakade gott tyckte
både jag och pappa med en klick lingonsylt till!=)
~~*~~
Var bara tvungen att visa några fler bilder på
pappas amaryllis den är så fin med sina stora vackra
blommor i rosa och vitt!Blev en hel del bilder som jag
fotade på den ur olika vinklar och med solen som
lyste så fint i blomsterklockorna!Kommer en till
knopp som snart är på väg att blomma tror jag.
Gusten ser ni på en bild där han sitter på sin favorit-
plats där ser han en del fåglar och andra intressanta
djur.Just nu så faller snöflingorna ner ännu är det
ljust innan mörkret faller och denna dag lider mot
sitt slut.Tycker dagarna bara rusar förbi och tiden
hos pappa går så fort så man får ta vara på tiden
och dom sista dagarna innan jag åker hemmåt igen.
~~*~~
Blir nog mera bloggande när jag kommer hem
har tyvärr inte hunnit kika in i alla era fina bloggar
som jag skulle vilja göra men jag har inte glömt er.
Vill tacka alla för fina kommentarer som gör mig sååå glad!
~~*~~
Uppdatering Onsdag den 10 Februari
Grattis till min kära bror som fyller 50 år idag,
hoppas du får en riktigt trevlig och fin dag med
fina överaskningar god mat och presenter!=)
~~*~~
Kramar från Maria!




10 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Å så fina bilder du tagit. Mm fläskpannkakan ser god ut. Tack så kul att du gillar dom. Förstår att det inte blir mycket bloggande nu när du är hos din far, då ska man ju umgås. Du får ta igen det sen när du är hemma. Ha en fin kväll söta du kram

Synnøve. sa...

Goafton.
Fläskpannkana som är så gott....
Kanske man skulle ha till middag snart. Får bli när maken jobbar. Han äter inte slikt hihi.
Amaryllien är så vacker där den blommar. Mina två har en var sin stängel till på gång.

Ge Gusten en goklapp från mig.
Kramen Synnöve.

Unknown sa...

Vilka vackra amaryllisbilder!
Och Gusten ser då för go ut han där han sitter och spanar :-)
Förstår att ni har det mysigt tillsammans därhemma hos Papsen ♥

Men har du ringt mig...hmm. Antingen så var jag ute, vilket är troligast, eller också har jag väl trott att det var någon försäljare/intervjuare...har Nix, men tycker att det ringer massor av okända nummer ändå.

Känns ju snopet om jag missat Dig...Hoppas vi kan rätta till det, och höras!


KRAM från Eva

Tina sa...

Hej Maria!!!
Å, Va fin gusten är!! Älskar ju katter jag =))
Blommor är dock inte min stora grej.. fniss.. inga gröna fingrar!! Får sällan blommor att överleva.. fniss.. men jag njuter av andras & av de som finns i trädgården.. suck.. men nu lyser de ju med sin frånvaro =( Vill ha vår nu!!!
Har du det bra hos din pappa?

Ja, jag tycker det är godare med tärnad bacon.. blir lite mer då =)) Såg jätte gott ut =)

Ha en underbar Onsdag!!
Kram Tina

Mamma C sa...

Här har det gjorts ugnspannkaka med bacon i idag oxå.
Kram Mamma C

Myricas Farmor sa...

Hejsan
Så fina Amaryllis blommor du visar, att dom blommar fortfarande det är ju kul.
Och katten gillar jag " han kollar läget utanför" så söt han är.
Ha det gott
kram

Erika sa...

Jag har också några gånger tagit bacon i stället för fläsk. Det blir precis lika gott det också. Fläskpannkaka är en favorit hos mig för det är så gott.

Inte ska du tänka på att du inte kikar in så ofta hos oss andra. Nu är du hos din pappa, och det går före allt annat. Ni bor så långt ifrån varandra så din tid hos honom ska du verkligen prioritera före allt det andra.

Önskar dig/er en riktigt trevlig helg.

Kram kära Maria och har det riktigt bra.

NoOne sa...

Underbar vackra bilder,vännen ♥ *Kram*

Penseldraget sa...

hej vännen
tusen tack för din kommentar...så vacker amaryllis...och fläskpannkakan ser ju bara för god ut,,,vattnas i munnen =) varma alla hjärtan kramar
pia

Fågel Blå sa...

Åh vilken ljuvlig amaryllis!!!!
Tack för din kommentar!
Önskar dej en underbar Alla Hjärtans Dag!
Kram Kathrine!