lördag, januari 02, 2010

Låt vargen få leva!


Ja idag så börjar vargjakten..tycker det är så
sorgligt för dom har väl också rätt att få leva!
Tycker vargar är vackra djur..och tänk hur många
valpar som blir moderlösa under vargjakten
tycker så synd om dom..den här jakten känns så meningslös.
Har själv skrivit på listan mot vargjakten som ni också kanske
fick i eran e-mail tycker detta ämne känns så viktigt..tänk om
vargarna till slut blir utrotade det vore hemskt sorgligt!
Kika gärna in på länkarna nedanför och läs
och skriv på du med om du inte redan gjort det.

18 kommentarer:

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Och tack och god fortsättning på de nya året. Ja denna kyla håller på göra mig tokig =( nu är det 27 minus. Man vill ju knapp gå utanför dörren.
=)
Ha det gott.
Kram på dig

Mamma C sa...

God fortsättning på 2010, håller med dig om vargarna.
Kram Mamma C

hemma hos lilla mej sa...

Önskar dej en God Fortsättning på det nya året.Känner på mej att det kommer bli ett kanonår.Ha en skön och mysig lördag vännen.Jättekram Rita.

Unknown sa...

Go fortsättning Maria ♥

Här vandrade två älgar förbi porten en dag, lite sensationellt här faktiskt :-)

Kram från Eva

Tina sa...

Hej Maria!!!
Snyft.. ja, jag fattar inte vad människan håller på med!!!
Det är männsikan som är rovdjur & INTE Vargen!!
Jag anser att det är vi som fördärvar för ALLA vilda djur. Vi brer ut oss & kommer bara & tar deras jaktmarker & bygger upp samhälle hit & dit utan att ens för en sekund tänka på vad vi gör mot alla vilda djur därute.
Sen när de gör vad de måste.. jaga sin mat där det finns.. då ska vi döda dem?????
Men de gör ju bara vad de måste för sin överlevnad!!!!
Inte deras fel att vi tar över deras jaktmarker!!!!

Jag är en vargälskare & jag ska absolut skriva på & om det är ok.. så vill jag gärna ta med mig de länkarna till min blogg ?!?!

God Fortsättning till dig oxå vännen!!!
Kram Tina

Anonym sa...

Håller med dig om att det är sorgligt med vargarna. Yngsta dottern är helt betagen av vargar här. Läser allt hon kommer åt angående detta fascinerade djur. Hon tycker att människan är elak mot djur.
Brr, här har vi 17 minus ute denna tidiga timma.
Kraaaam

Synnøve. sa...

Hej Maria.
Jag tassar in så här lite sent på kvällen.
Har varit inne och skrivit på. Jag själv är motståndare till varg, björn och lo jakt. Det finns inte så många kvar.
Människan är det största och värsta rovdjuret av alla. Vi dödar för skojs skull....
Låt dessa vackra djur leva...
Jag är mer rädd för en älgko med kalv än en varg....


Hoppas din jul och nyår har varit fin. Här var det lugnt och skönt.
Styvson, maken och vännina från Sykkylven samt jag. Lagom det.

Sitter med ont i munnen så nu blir det tablett och sängen.
Sköt om dig min vän.
Kramen Synnöve.

japp sa...

Heij Maria.. guu, så längesen nu. Hoppas du har det bra där nere?
Att din jul å nyåret varit bra. Men hörru.. inte bängla till dej nu så du blir än mer dålig.. du har väl allt haft nog nu va..=)
Nee, tur hörru att de ändå gick så bra för dej..usch, så hemskt de kunnat gå.

Joo, jag gillar vargen me.. å det är ju hundens släkting, så visst ska de få vara kvar.. men de tycker jag ju ändå såklart.
Alla djuren har väl ett syfte, på nåt sätt.

Önskar dej en fin fortsättning, å duu.. jag har ju skrivit receptet här i nåt inlägg.. en länk.. så det är bara du tar me dej det.. suuuupergoa är de, helst liite frusna, men då är de ju kanske risk för plomblossning istället då.. tur min rotfyllda halft spruckna tand är dö sen innan, så jag klarar mej nog tills jag ska till tandläkaren sen i Januari.. de får gå. Kram på dej. Helén.

Myricas Farmor sa...

Hejsan
hoppas både julen och Nyåret var bra.
jag har oxå ett inlägg på min blogg om detta med att jaga varg, jag tycker att menskligheten är ynklig som måste ge sig på allt vilt.
Jag blev så glad att du oxå hade inlägg om detta.
kramar Ingvor

Roses & Angels sa...

Hej vännen! Tack för korten jag fick! Så snällt av dig! God fortsättning också! Hoppas allt varit bra under alla helger! Hörs snart igen kram

Lilla Rummet sa...

Hej Maria!
God fortsättning på det nya året, och tack för det gångna bloggåret.
Hoppas jul- och nyårshelgen varit bra.Håller med dig om vargarna, tycker att de skall få vara ifred.
Här är det kallt, ca 20 grader så man går inte ut frivilligt idag.
Ha en skön trettondagshelg.
Kram Britt

Tussegumman sa...

Håller med dig om att vargarna skall få vara i fred. Hoppas allt är väl med dig min vän. Många kramar från Tussegumman

NoOne sa...

Håller med dig!
Jam & Kram ♥

Erika sa...

Hej Maria!

Hoppas det nya året har börjat bra för din del. Undra om du är hemma ännu eller fortfarande kvar hos din Pappa?

Nu har vi fått snö även nere hos mig så jag är mer än nöjd. Är det vintermånad skall det också vara snö och kallt.

Det här som dom gör mot vargarna är hänsynslöst. Hur kan det få tillgå på det viset. Djuren är värnlösa när människan sätter igång. Fy säger jag bara, det är fruktansvärt.

Önskar dig en riktigt fin helg.

Kram kära Maria!

StinasLoppis m.m sa...

Hej söta Maria . ja här e ja nockad av influensan så ja mår pyton ja brr vilken kall vinter det hoppas du har det bra Kramen på dej //STINA

Roses & Angels sa...

Hej Vännen! Tänkte kolla läget igen här. Hoppas helgen varit bra o att du mår bra kram

lovefriidrott sa...

Hej Gumman
kikar bara in för att tala om att jag är tillbaka efter min sjukdom.
Nu ska jag bara läsa igenom allt jag missat...allt gott till dig
Kram Sari

NoOne sa...

Håller med dig *Kram*