söndag, september 27, 2009

Steg för steg...

Katten Gusten vilar på pappas förstukvist.


Hej alla goa bloggvänner!Först vill jag tacka er alla
för era värmande och stöttande kommentarer,dom gör
mig verkligen glad och varm inombords!Tack för att ni finns!

Har haft en jobbig tid bakom mig och är beredd på en lååång
läketid för ögat ja man hoppas ju verkligen på det bästa....
att få tillbaka synen på vänsterögat så mycket som möjligt...
Ni kanske förstår att jag inte orkat blogga hur mycket man
än vill men det finns begränsningar vad det gäller ögonen.
Jag tänker på er alla och skulle vilja orka blogga och kika in
till er men ögat måste få ta sin tid att läka...så jag MÅSTE,
ha tålamod.Känns lite ovant att göra inläggen och skriva och
se med bara ett öga.Inte förrens man mister synen så förstår
man verkligen ögonen betydelse..sörjer lite men hoppas att ögat
blir någorlunda återställt.Första tiden efter operationen så
blev jag väldigt fort trött och det var så ansträngande att
försöka att läsa...så jag förstod att jag blev tvungen att låta
bloggen vila och ta en lååång bloggpaus,men något inlägg då
och då blir det nog ändå för jag tycker ju om att blogga och jag
tycker om alla fina vänner som jag fått sedan jag började
blogga...TÄNK hur många goa vänner det finns i bloggvärlden
det gör mig sååå glad så ni anar inte finns inga ord!!!

I Tisdags så var jag till ögommottagningen och fick träffa en
läkare.Först så fick jag träffa en sköterska som satte på mig ett
par bågar och provade med olika styrka på ögonglasen hur
mycket jag såg att läsa...inte ens översta radens bokstäver men
jag såg hennes fem fingrar och rummet och annat men som i en
dimma...om ni tänker er att ni har ett filter över ögats syncenter
och jag ser allt suddigt..Både läkaren och sköterskan var
väldigt hoppfulla om att min syn skulle bli mycket bättre med
tiden men kanske inte få fulla synen som på det andra
ögat.Hoppas ju att ögat blir såpass bra att jag kan få glasögon
och kunna läsa med det en dag.Läkaren sa att synen blir
grumlig av oljan som dom satt in i ögat för att hålla
näthinnan på plats..opererades för näthinneavlossning..var ju
helt blind i tio dagar på ögat innan operationen.Höll på att
mista hela synen och hade blivit blind på ögat utan operation
så slaget var så hårt =(Men nu måste jag se framåt..har såklart
anmält händelsen till polisen så nu ska han sättas dit för man
får inte göra så mot någon människa för jag har fått lida så
mycket är så LEDSEN och ARG för det hemska som han
gjorde mot mig!

Första veckan efter operationen så var jag tvungen att ligga på
magen för att oljan i ögat skulle pressa fast näthinnan som
dom etsat fast med laser..dom är ju så skickliga idag.Kan
berätta att den veckan var den längsta i hela mitt liv för min
sömn blev lidande och det var väldigt obekvämt att måsta sova
på magen särskilt efter det att det bara är några månader
sedan som jag opererats för diskbråck i nacken så den
sovställningen var nog inte den bästa för mig fick värk
i nacken men sedan när jag fick sova på sidorna och ryggen så
kändes det jätteskönt att få avlasta nacken,Var ju även
tvungen att titta ner i golvet så mycket som möjligt första tiden
för ögats skull så det var ingen liten operation ögat är ju så
komplicerat och känsligt.

Ska försöka att kika in till er när jag orkar...blir så fort trött..
men vill ju svara på alla era varma och styrkande kommentarer.
Vill tacka er än en gång för att ni finns där ute i cyberrymden...
allt känns lättare att veta att det finns goa vänner som finns till
och som tänker på en,det gör mig så glad och jag blir så rörd.=)

Önskar er alla en skön Söndag,stor Kram från Maria!

16 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Hoppas verkligen att ditt öga läker! Det har varit mycket för dig nu...

Tänker på dig!!!
Jättekram!!!

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
men usch vad tråkiga saker som händer kring dig...men du är stark o fixar det!!!
sen får vi hålla alla tummar o tår för att din syn ska bli bättre.
Ha d gott,,,,ingen brådska vi finns här
Kram Sari

Mamma C sa...

Jisse, nu får det vara nog med elände för din del tycker jag. Vilken pärs du håller på att gå i genom. Vi får verkligen hoppas att ögat läker ordentligt och att det blir bra med synen igen.
Kram Mamma C

Sture sa...

Oj så jobbigt för dig. Hoppas att ditt öga blir bra igen och att du mår bättre snart!
kram
/Sturegrabben

hemma hos lilla mej sa...

Vad jobbigt för dej.Häller tummar och tår att ditt öga blir bra igen.Ha det så gott vännen kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

Pärlan sa...

Goa rara Maria, låt det ta den tid det tar för du måste ju bli bra.
Stackare, så mycket tråkigt du gått igenom.

Önskar dig allt gott
Kram vännen

Livet på Berget sa...

Kämpa Maria!
Vilket elände du har, önskar av hela mitt hjärta att det vänder snart.

Kram
/Sara

Anonym sa...

Maria, det är klart att vi finns här!
Du ska ta den tid du behöver och vara rädd om dej.
Jag blev också både arg och ledsen när jag läste om vad som hade hänt dej, men bra om du kan tänka framåt och jag hoppas att du har gott med stöd omkring dej också.

Varm kram från mej

Roses & Angels sa...

Men vännen! Åh jag lider så med dig! Vad är det för människa som gör så mot en annan?? du som redan har varit med om så mycket! Åh vännen! Förstår att du inte orkat med bloggen gud den är ju inte viktigt nu utan att du ska bli helt bra! BRA att du anmält killen!! HOPPAS innerligt att han också får sig ett rejält straff vilket inte är så säkert. GUD VILKEN FEG KILLE!!! GE sig på kvinnor!! ÅHH jag blir så arg! Vil du prata mera men inte skriva här maila mig! OM du orkar!! Ger dig mitt nummer där! KRAM TÄNKER på dig!!!

Änglarnas hus sa...

Men en sån mardröm du går igenom!! Så skönt att du finner tröst och stöd i ditt bloggande!

Tack för besöket och de fina orden på min blogg!! Det värmde gott ska du veta!! :)

Ja håller tummarna för att det ska gå bra med synen i framtiden!

Kram Sanne!

Unknown sa...

Det finns en trea i mitt Hus som Du kan hyra Maria :-)

Det är så sorgligt det som hänt dig, och jag hoppas av hela mitt hjärta att ditt öga ska bli bra igen!

Förstår att jag är svår att nå på telefonen... Gör såhär nästa gång att du skickar ett sms till min mobil, så ringer jag upp dig så fort jag kan från hemtelefonen.

Till dess ~~~
Varm Kram om Dig/Eva

KattQarina; sa...

Kära nån vad du har gått igenom! Först och främst; Ta det LUGNT! Hälsan är viktigast och de som är dina vänner väntar hur lång tid det än tar. Synen är så otroligt viktig så lova att ta det lugnt!
Önskar dig allt gott!
Kramar

StinasLoppis m.m sa...

Hej min goa fina Maria! Hoppas det går framåt med ögat , fy f.. för den killen ett sånt sv...
Finns här för dej ska du veta .Tänker på dej o ger dej en massa styrkekramar /STINA

Erika sa...

Hoppas innerligt du mår bättre för varje dag som går. Det du varit med om kan ingen som inte varit i den situationen förstå innebörden i.
Tänker på dig Maria och önskar så att det skall komma in glädje i ditt liv igen, och att allt som är negativt håller sig långt bort från dig. Tycker verkligen det kan vara nog nu med hemskheter för din del.


Kram kära Maria!

Tussegumman sa...

men vad är det hänt dig har någon pucklat på dig min vän! Hoppas att du får stöd från oss och din nära! Tycker sinnesrobönen är så vacker. Ta en dag i sänder Ta hand om dig min vän/ Önskar dig en fin helg/styrkekramar Tussegumman

Anonym sa...

Tänker mycket på dig Maria..
Stor kram