torsdag, november 13, 2008

Oscar och Maja fyller 2 år idag!

Fick en fin bild på Oscar min lille nallebjörn,hihi
Han har alltid varit lite speciell..man ska aldrig
lämna pengar på bordet för då tar han sedlarna
i munnen och sticker.Så är han så gosig också,
ja det är lilla Maja med..båda två är så gosiga!

Lyckades ta en bild på morgonen så att både
Oscar (till vänster) och Maja (till höger)
kom med..inte lätt att ta en bild på katter
när dom är i lektagen och jagar varandra.=)

Ja idag så fyller mina hjärtegryn 2 år,
tänk vad tiden går!Inte längesedan
dom var små diande kattungar.Här ser
ni mamma Lurva,Oscar och Maja
som äter tillsammans.Oscar hann att
vända sig om,men bilden blev ju fin
tycker jag..inte lätt att få katter att sitta
still och räcka vacker tass,hihi.Idag
ska dom få det dom älskar..leverbitar
i gelé,dom gillar även strömmingsbitar
i gelé.Ska åka och inhandla lite godsaker
åt mina pälsklingar.På granngården
har dom en hel del att välja på.
~~~*~~~
Nu har jag handlat gott
åt mina hjärtegryn!
Dom har fått massor av god
kattmat som dom älskar,
så den räcker i många,många
dagar.Så köpte jag en"gottepåse"
med leksaker åt dom..där fanns möss
och bollar i olika färger..och tom
en mjukisko,den är så söt!

14 kommentarer:

japp sa...

Ååå, så gooa de är .. en stoor goo kram åt dina hjärtegryn, som fyller år idag.
Pözza dom från mej å voffsarna..kramiz Helan.

~ Eva ~ sa...

~GRATTIS på födelsedagen SÖTNOSAR ~

Och du har då verkligen lyckats att ta bra bilder av dom Maria...!

En extra varm kraaam om er alla idag!
Eva

Christina sa...

Jättegrattis till kissarna, så söta de är.
Ha det gott vännen
Kramkram

Anonym sa...

Grattis Till de söt pälsklingarna.-)
Klart de ska ha mums att äta idag:-)
Du fick ju till jättefina kort på missarna..
Vilket underbart väder vi har hos oss idag. Egentligen skulle man ta sig en härlig promenad.
Kram kram

Monika sa...

Grattis till dina sötisar :o)

Jag bara älskar katter! Dom är så mysiga djur. Helt klart med egen vilja. Men jag tror det är just det som gör att jag tycker dom är så speciella. Ett hem med en katt i kan inte bli annat än hemtrevligt. Så känner jag :o)

Jag har inte kunnat göra något fint av din vackra dikt ännu. Fick photoshop av min måg. Men när jag skulle lägga in det i datorn upptäckte jag att cd/dvd spelaren hade gått sönder. Måste beställa en ny från Dell. Så det lär dröja än ett litet tag. Hade ju så gärna velat göra något NU!

Nej nu är nog min paus slut för länge sedan. Nu blir det målning :o)

Ha det nu så fint och så hoppas jag du också får något gott. En sån här härlig kalasdag som denna!

Kramar till dej min söta vän!

Monika

annette sa...

Grattis till Dina små älsklingar, förstår att Du tycker mycket om Dina katter, och så söta dom är!!
Tycker som har god smak vad gäller mat, hur är det med Dina katter, äter dom bara speciella märken av kattmat, har hört kompisar som säger att deras katter ratar alla märken utom ett som dom fått smak för.

Ha det så bra!

Stora Kramen //annette

Husbilsresan sa...

Å...grattis till dina godingar!Klart dom ska ha något riktigt gott på födelsedagen.Mina fyllde tre i september och då fick dom varsin bit princesstårta =) Dom slickade i sig grädden.....
Ha en skön helg nu!
Kram/Gunn

Lotta sa...

Åh vilka gosetroll! Visst är det något visst med katter!

Tack så jättemycket för dina trösteord inne hos mig, det värmde! Idag känns det mycket bättre, för jag vet ju i mitt hjärta att vi tog rätt beslut. Och jag har gosat massor med de två kattungar vi har kvar, de är helt underbara. Den vit och gråa är så bedårande när han sitter och tittar upp på en med ögon som säger: Snälla matte, ta upp mig!

Ha det gott!
Kram
Lotta

Katta sa...

Stort grattis till dina sötnosar. Vilken rolig en som sticker iväg med pengarna :) Det är ju det som är det roliga med katter att de har sina små personliga saker de har för sig.Kul att du vill vara med i min tävling, lycka till. Kram Katta

japp sa...

Heij vännen.. tack, du e goo du.
Joo, hon e så duktig på att virka å sticka min goa mamma, tur hon gillar de, då man alltid har nåt å önska hon ska göra åt en..hehehe. De var år å dar sen jag stickade sist.. hon är ju så bra på det, hellre låter jag henne göra sånt då, så de blir fint..hihihi.

Såå kul, dina pälsklingar blir såå bortskämda, å de är bra, de ska få njuta, de är ju de bästa vi har juh.. eller hur.
Hoppas du me blir lite ompysslad till åfrån, du e såå bra på att skämma bort andra..;-)

Hoppas du får en jättefin Fredag, vi ska nog iväg till Kalix-Nyborg å hälsa på en av valparna, ska bli kul. Ha de jättebra..stooor kram på dej. helén å flocken.

spetsar och änglar sa...

Grattis i efterskott till dina små älsklingar!!!

Ha en skön helg
Kramar
Heléne

Anonym sa...

Stort grattis till kissarna! Klart att dom ska uppvaktas på sin stora dag och äta smaskigt!

Vilken liten fräckis han är Oscar hihi, men så go och söt!

Ja djur kan verkligen förgylla ens tillvaro och kloka är de!

Izor han är så busig, det är mycket som snurrar i huvudet på en 7-månaders valp *s*, det är mycket jobb, men samtidigt så kul!

Blev så upprörd när jag läste ditt inlägg hos mej. Ja man kan fundera på sjukvården ibland, det gäller att man har huvudet på skaft själv! Men så ska det inte behöva vara, det får inte vara så! Fyyyy, och det är svensk sjukvård på 2000-talet det =(

Hoppas att det är väl med dej annars.
Krama om kissarna så gott och lite kli bakom öronen och under hakan!!

Kram från oss!

Anonym sa...

Grattis i efterskott till kissen.
Vilka så söta kissar du har.
Kul med Oscar vid din handväska...kanske i full färd att norpa några sedlar ;-)
Dom är kluriga de små liven...

Nej det är inte lätt att få katter att sitta stilla när man vill det.
De är ganska egensinniga djur, och det är nog bl.a. det som är charmen med kissar.

Ha en fin fortsatt dag.
Kram

Gnistrande snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Roligt att hitta hit.
Tänk så kul det är med bloggandet att man hela tiden möter nya människor och får ta del av deras bilder och tankar.
Fina dikter du skriver och vilka underbara små kattkompisar. Jag älskar katter.
Fina vinterbilder i inläggen längre ned.
Ha det så gott!
Kram
Katarina